Alternator za tvoj avto
Alternator za Top izdelavo avtomobila
- Alternator VW GOLF
- Alternator BMW Serija 3
- Alternator VW PASSAT
- AUDI A4
- Alternator BMW Serija 5
- Alternator RENAULT MEGANE
- Alternator RENAULT CLIO
- OPEL ASTRA
- Alternator AUDI A6
- Alternator SKODA OCTAVIA
- Alternator CITROЁN C4
- MERCEDES-BENZ Razred C
- Alternator AUDI A3
- Alternator FORD FOCUS
- Alternator VW POLO
- RENAULT SCÉNIC
- Alternator VW TOURAN
- Alternator VW TRANSPORTER
- Alternator HONDA CIVIC
- MERCEDES-BENZ Razred E
Pokvarjen Alternator? » Odkrij okvaro • Popravilo • Priročnik za menjavo
Dinamo ali alternator ustvarja električno energijo, potrebno za avto. Do nedavnega je bilo v avtu samo nekaj električnih naprav: luči, vžig, zaganjač, hupa in radio so bili edina oprema, ki je potrebovala električno energijo. Danes je popolnoma drugačna. Povečano potreba je privedla do sprememb v zasnovi alterantorja.
Konstrukcija alternatorja
Alternator je sestavljen iz naslednjih komponent:
- rotor
- stator
- pokrov
- torni obroč
- ležaja
- pogona
Rotor je vrtljiva gred s tremi ali štirimi tuljavami. Poganja se ga z jermenico v statorju in je sestavljen iz bakrenih tuljav. Te komponente ustvarijo magnetna polja. Ta tekoča polja ustvarjajo električno energijo, ki se tvori v rotorju in se prenaša na bakren obroček. Nasproti sta dva ogljikovega zatiča, ki povezujeta elektrone.
Karbonski zatiči ali ogljikove ščetke prenašajo električno energijo na diode, kjer električna energija postane na voljo za električno omrežje avtomobila. Preko dveh kablov se električna energija prenaša na celoten avto.
Okvare alternatorja
V alternatorju se izrabljajo večje ogljikove ščetke. Namestijo se z enim vijakom. Ogljikove ščetke se lahko enostavno zamenjajo in so prav tako zelo poceni. Izrabljene ogljikove ščetke lahko opazimo z dejstvom, da alternator ne bo pravilno deloval. Prav tako se lahko obrabi bakren obroč, ki še vedno drgne po ogljikovih ščetkah. Zamenjava tega dela je malo bolj zahtevna.
Ležaji so tudi deli alernatorja, ki so nagnjeni k obrabi. To lahko pripelje do ropotanja. Ležaji se lahko zamenjajo, vendar je to zelo zahteven postopek in se običajno ne splača.
Če so zažgane statorske ali rotorske tuljave, alternatorja ni mogoče popraviti in ga je potrebno zamenjati.
Spremenjene zahteve
V preteklosti je imel alternator napetost le 6 voltov. Potem so bili proizvedeni 12V alternatorju, ki so bili standard za družinske avte. Sodobni in luksuzni avtomobili imajo danes veliko večjo potrebo, kot na primer:
- senzorji
- ogrevanje sedežev
- ogrevanje volana
- ogrevanje ogledal
- navigacija
- sistem za zabavo
in mnogi drugi. Generatorji morajo danes narediti višje napetosti. Danes je 14,4V je nov standard in trend se nadaljuje.
Konstrukcijske spremembe
Povečane zahteve ne vplivajo na proizvodnjo vedno večjih alternatorjev, niti težo niti cena avta se ne povečujeta. Nasprotno, želja je, da obstoječi alternator dela hitreje. To povzroči večjo nagnjenost k obrabi. Zato današnji alternatorji ne uporabljajo več klinastih jermenov. Standardni pogon današnjih alternatorjev je sestavljen iz:
- ploskih jermenov
- naletne jermenice alternatorja
- napenjalnika jermena
Naletna jermenica alternatorja omogoča, da gred alternatorja pospeši le v eni smeri. V primeru spremembe obremenitve lahko nadaljuje s svojim delom. Njegov zaostanek se prepreči in ležaji so tako zaščiteni. Zahvaljujoč temu so sodobni alternatorji tudi odporni kljub povečanim potrebam in večji zmogljivosti.
Življenjska doba alternatorja
Pri 100.000 km alternator počasi izgublja svojo zmogljivost. Alternatorji se pogosto popravljajo pri prvih znakih utrujenosti z zamenjavo ogljikovih ščetk. Če se pokvarijo ležaji ali torni obroči, bo popravilo veliko dražje od nakupa novega alternatorja.
Stroški novega alternatorja
Cene novega alternatorja z znamko znašajo približno od 150 EUR. Cenejši generatorji imajo običajno krajšo življenjsko dobo. Novi alternator ima nove karbonske ščetke, nove diode in novo naletno jermenico alternatorja, tako da lahko rešite težave s temi v le nekaj korakih. Zato v tem primeru ni potrebno razstavljati in popravljati starega alternatorja.