Končnik stabilizatorja za tvoj avto
Šipka stabilizatorja za Top izdelavo avtomobila
- Drog/opornik, stabilizator VW GOLF
- Drog/opornik, stabilizator BMW Serija 3
- Zglob stabilizatorja VW PASSAT
- AUDI A4
- Drog/opornik, stabilizator BMW Serija 5
- Drog/opornik, stabilizator RENAULT CLIO
- Zglob stabilizatorja RENAULT MEGANE
- SKODA OCTAVIA
- Drog/opornik, stabilizator AUDI A6
- Drog/opornik, stabilizator OPEL ASTRA
- Zglob stabilizatorja CITROЁN C4
- MERCEDES-BENZ Razred C
- Drog/opornik, stabilizator AUDI A3
- Drog/opornik, stabilizator FORD FOCUS
- Zglob stabilizatorja VW TRANSPORTER
- VW POLO
- Drog/opornik, stabilizator VW TOURAN
- Drog/opornik, stabilizator RENAULT SCÉNIC
- Zglob stabilizatorja MERCEDES-BENZ Razred E
- OPEL INSIGNIA
Pokvarjen Končnik stabilizatorja? » Odkrij okvaro • Popravilo • Priročnik za menjavo
Vezni element stabilizatorja je relativno neopazna komponenta z zelo pomembno funkcijo. Prenaša sile gibanja od karoserije do stabilizatorja. Vendar pa namen ni izravnati teh sil (vloge vzmetenja), ampak povezati premike karoserije skozi trikotne roke do vzmetenja koles. Poškodovan vezni element stabilizatorja povzroči znatno zmanjšanje udobja in avtomobil začne "plavati". Če ga ignorirate, lahko nastane tveganje za resno nesrečo ali nevarno situacijo na cesti.
Kje je nameščen vezni element stabilizatorja?
- Vertikalno pritrjen vezni element stabilizatorja je neposredno za sprednjimi kolesi in videli ga boste, ko kolesa popolnoma obrnete na eno stran. Glede na proizvajalca je ta sestavni del nameščen samo na sprednji osi ali na obeh oseh, vendar nikoli le na zadnji osi. V tem položaju so manj dostopni, ker zadnjih koles ni mogoče obračati in je namestitev zapletena.
Kako deluje vezni element stabilizatorja?
- Najpomembnejši elementi slopnega doga droga so njene povezave. Ker v glavnem določajo silo prenosa, kar se lahko zgodi prek vijačnih priključkov, viličasti sklepov ali posredne povezave preko gumijastih ležajev ali zglobov, s čimer se prenašajo sile.
- En konec droga je povezan s šasijo (karoserijo) in drugi konec pa s stabilizatorjem. Ustrezno se prenaša gibanje šasije gor in dol.
Kaj se zgodi v primeru okvare?
- Tipični znaki okvare veznega elementa stabilizatorja je zvok trkanja v območju neposredno nad kolesi.
- Kakovost krmiljenja se poslabša. Avtomobil bo najprej plaval, nato pa bo bolj intenziven, kar se še posebej čuti v zavojih in kar se odraža v nezadostnem krmiljenju.
- Ko je vezni element stabilizatorja poškodovan, to vpliva na varno vožnjo, zato je izogibanje nevarnim situacijam zaradi slabe kakovosti krmiljenja bolj zahtevno.
Možni vzroki:
- Vezni element stabilizatorja mora absorbirati velike natezne in premikalne sile in med vožnjo stalno delovati. Glavni sovražnik je obraba zaradi napora in je tudi najpogostejša vrsta okvare.
- Sčasoma bodo povezave izgubile svojo moč tudi zaradi starosti in napora. Lahko se poškodujejo navoji vijakov, gumijasti ležaji postanejo porozni in zglobi se začnejo ribati.
Je potrebno na servis ali je mogoče zamenjati del sam?
- V mnogih avtomobilih je samostojna zamenjava veznega elementa stabilizatorja enostavna. Ne potrebujete posebnega orodja, ker lahko komponento namestite samo na en način in nič ne more iti narobe. Glede na proizvajalca se je potrebno držati navora, ki je določen za pritrjevanje pritrdilnih delov.
Nasveti za zamenjavo:
- Spredaj so vezni element stabilizatorja prosto dostopni, ko se kolesa obrnejo. Za zadnjo os mora avto biti dvignjen in potrebno je odstraniti kolesa.
- Najpomembnejše je odstraniti obremenitev, ki zahteva, da se ročica trikotnika podaljša z vzvodom. Šele tedaj lahko vijake odvijte ali odstranite s kleščami.
- Uporaba masti ali vazelina na gumijastih ležajih in ohišju stabilizatorja lahko olajša postopek namestitve.
Kaj je potrebno storiti v primeru poškodovanih gumijastih ležajev
Pogosto gumijasti ležaji veznega elementa stabilizatorja delujejo kot blažilni elementi. Sčasoma pa se ustvarijo pore, razpoke in ne delujejo pravilno. Njihova samostojna zamenjava ni enostavna in v večini primerov ni priporočljiva, saj so pogoste že majhne razpoke, ki so pogosto nevidne tudi za strokovnjake. Večina proizvajalcev vključuje gumijaste ležaje ali druge priključne elemente v popravilu, ki je določen za vezni element stabilizatorja. Potrebno jih je zamenjati, da bi se izognili samo obrabi na eni strani.
Kakšne stroške je mogoč pričakovati?
Če še vedno niste v mejah svojih zmožnosti, vam ni treba skrbeti, da bi poškodovali vezni element stabilizatorja. Večina jih pa vpliva na starost. Po približno 200.000 km je potreben redni pregled te komponente. Po 300.000 km se konča življenjska doba. Komplet veznega elementa stabilizatorja in z njim povezanih elementov stane okoli 15 do 50 EUR, dražji izdelki pa zagotavljajo boljše udobje med potovanjem in v celotni življenjski dobi.
Relativno poceni deli, kot so vezni elementi stabilizatorja, ponujajo še eno možnost za prihranek. Ko obiščete našo trgovino, boste videli, da imamo veliko popustov in dnevnih akcij, ki bodo prihranili nepotrebne stroške vašemu proračunu. Imamo različne ponudbe in razumne cene, ki jih lahko kupite in privarčujete.