Elektro-magnetno stikalo, zaganjalnik za tvoj avto
Rele starter za Top izdelavo avtomobila
- Rele starter VW GOLF
- Rele starter BMW Serija 3
- Elektro-magnetno stikalo, zaganjalnik VW PASSAT
- AUDI A4
- Rele starter BMW Serija 5
- Rele starter RENAULT MEGANE
- Elektro-magnetno stikalo, zaganjalnik RENAULT CLIO
- OPEL ASTRA
- Rele starter AUDI A6
- Rele starter SKODA OCTAVIA
- Elektro-magnetno stikalo, zaganjalnik CITROЁN C4
- MERCEDES-BENZ Razred C
- Rele starter AUDI A3
- Rele starter FORD FOCUS
- Elektro-magnetno stikalo, zaganjalnik VW POLO
- RENAULT SCÉNIC
- Rele starter VW TOURAN
- Rele starter VW TRANSPORTER
- Elektro-magnetno stikalo, zaganjalnik HONDA CIVIC
- MERCEDES-BENZ Razred E
Pokvarjen Elektro-magnetno stikalo, zaganjalnik? » Odkrij okvaro • Popravilo • Priročnik za menjavo
Majhno, a nepogrešljivo: magnetno stikalo zaganjalnika motorja
Magnetno stikalo je majhen del avtomobila, na zaganjalniku motorja avtomobila. Čeprav zaganjalnik in magnetno stikalo izgledata kot en del, sta dve ločeni komponenti, ki ju je mogoče ločeno zamenjati ali popraviti.
Naloga magnetnega stikala zaganjalnika
Zaganjalnik je majhen, a zelo močan električni motor. Napaja gibljive dele motorja, dovolj dolgo, da lahko pride do vžiga. Da bi zmanjšali obrabo in porabo, se zaganjalnik vklopi le za čas trajanja postopka zagona. Med vožnjo je mehansko ločen od motorja. V ta namen ima zaganjalnik magnetno stikalo: stikalo potegne zaganjalno gred v ustrezen zobnik zaganjalnika motorja.
Konstrukcija magnetnega stikala
Magnetno stikalo je sestavljeno iz ohišja z elektromagnetom, napenjalne vzmeti, valja in prestavne ročice. Zagon avtomobila vklopi magnetno stikalo. Takoj, ko sprostite ključ za vžig, se magnetno polje v magnetnem stikalu poruši, napenjalna vzmet pa potegne jekleni valj nazaj v prvotni njegov položaj.
Okvare magnetnega stikala
Magnetno stikalo zaganjalnika motorja je mehansko-električni del, ki je izpostavljen visoki napetosti in temperaturam. Čeprav je njegova konstrukcija robustna, je njegova življenjska doba omejena na 7 do 10 let. Znaki obrabe so lahko:
- zagozden valj zaradi vdora umazanije
- zagozden valj zaradi pomanjkanja mazanja
- zagozden valj zaradi tvorbe okruškov
- nezadosten magnetni učinek
- mehanska obraba na prestavni ročici
V primeru zelo nizkih temperatur je možno, da novo magnetno stikalo zablokira. S previdnim udarcem kladiva med zagonom je blokado mogoče odpraviti. Starejši zaganjalniki s težnjo po zagozditvi, so na splošno okvarjeni in jih je treba popraviti ali zamenjati.
Zlasti zagozditev ni idealna za zaganjalnik. Čeprav je vezje zaščiteno, lahko žice zoglenijo. V tem primeru je zamenjava magnetnega stikala edina možnost.
Popravilo magnetnega stikala
Preverjanje delovanja magnetnega stikala je zelo preprosto. Če zaslišite klik ob obračanju ključa za vžig, je del funkcionalen. Če ne slišite ničesar, je pokvarjeno. To ima lahko zelo preproste vzroke:
- pregorela varovalka
- korozija kontaktov
- pretrgan kabel/ugriz kune (škoda zaradi glodavcev)
Šele, ko je mogoče odpraviti te vire okvare, je potrebno odstraniti zaganjalnik motorja. Zaganjalnik je z motorjem povezan le z nekaj vijaki. Kontakti zaganjalnika so prav tako priviti. S polnilno enoto ali premostitvenim kablom je mogoče zaganjalnik testirati ločeno od motorja. Funkciji sprostitve magnetnega stikala in vrtenja zaganjalnika motorja morata delovati pravilno. Če v tem primeru zaganjalnik še vedno ne more zagnati motorja, je vzrok verjetno ozemljitvena napaka. Na splošno to povzroča ozemljitveni kabel, ki teče od akumulatorja do karoserije.
Treba ga je preveriti in po potrebi očistiti in zbrusiti na kontaktnih točkah. Pred vgradnjo zaganjalnika motorja ga je koristno očistiti s sredstvom za čiščenje zavor. Zlasti kontaktne točke morajo biti popolnoma brez korozije, da lahko tok teče v vezje modula zaganjalnika. Električna napeljava mora biti pravilno pritrjena, da se prepreči njena ohlapnost zaradi vibracij motorja. Z malo masti za priključke akumulatorja na vijakih je mogoče preprečiti nadaljnjo korozijo kontaktov.
Če je magnetno stikalo definitivno okvarjeno, ga lahko zelo enostavno sprositite iz zaganjalnika. Običajno je na zaganjalnik pritrjeno z 2 - 3 vijaki.
Zamenjava magnetnega stikala
Novo magnetno stikalo za zaganjalnik motorja stane ca. 10 evrov. Kljub temu ne priporočamo preveč poceni rezervnih delov. Magnetno stikalo je del električnega vezja in mora biti sposobno prenesti visoko napetost. Da bi preprečili prezgodnji pojav okvare, v primeru zamenjave magnetnega stikala zaganjalnika priporočamo nakup visoko kakovostnega izdelka, uveljavljene blagovne znamke. Ti so na voljo za ca. 40 evrov.