Zavorne ploščice za tvoj avto
Zavorna obloga za Top izdelavo avtomobila
- Zavorne obloge VW GOLF
- Zavorne obloge BMW Serija 3
- Komplet zavornih oblog, ploscne (kolutne) zavore VW PASSAT
- AUDI A4
- Zavorne obloge BMW Serija 5
- Zavorne obloge RENAULT MEGANE
- Komplet zavornih oblog, ploscne (kolutne) zavore RENAULT CLIO
- OPEL ASTRA
- Zavorne obloge AUDI A6
- Zavorne obloge SKODA OCTAVIA
- Komplet zavornih oblog, ploscne (kolutne) zavore CITROЁN C4
- MERCEDES-BENZ Razred C
- Zavorne obloge AUDI A3
- Zavorne obloge FORD FOCUS
- Komplet zavornih oblog, ploscne (kolutne) zavore VW POLO
- RENAULT SCÉNIC
- Zavorne obloge VW TOURAN
- Zavorne obloge VW TRANSPORTER
- Komplet zavornih oblog, ploscne (kolutne) zavore HONDA CIVIC
- MERCEDES-BENZ Razred E
Pokvarjen Zavorne ploščice? » Odkrij okvaro • Popravilo • Priročnik za menjavo
Varnostni in obrabni del št. 1: zavorne ploščice
Zavorne ploščice so daleč najpomembnejši varnostni in obrabni deli v avtu. Zagotavljajo, da se lahko premikajoče vozilo znova upočasni. Proizvodnja in konstrukcija zavornih ploščic zahteva visoke standarde. Zaradi množične uporabe so še vedno relativno poceni. V tem članku lahko preberite vse, kar morate vedeti o zavornih ploščicah.
Skriti položaj, ključna funkcija
Zavorne ploščice kolutnih zavor se nahajajo za platiščem. Vgrajeni so v zavorno čeljust. Med zavornimi ploščicami se vrti zavorni kolut. Bobnaste zavore imajo podobne komponente. Vendar pa se zaradi svoje oblike imenujejo zavorne čeljusti.
Zavorne ploščice so v zavorni čeljusti. Pritrjene so tako, da se lahko premikajo samo v eno smer: na zavorni kolut in nazaj. Ob pritisku na zavorno stopalko, hidravlični pritisk s pomočjo zavornega bata pritisne zavorne ploščice zavorne čeljusti skupaj. Vrtljiv kolut med njimi se tako ujame. To ustvarja trenje, ki upočasni avto. Z vsakim postopkom zaviranja malo brusite zavorne ploščice.
Značilnosti bobnastih in kolutnih zavor
Zavorne čeljusti so v bobnastih zavorah, ki so včasih bile standardne zavore. S povečanjem teže in zmogljivosti vozil ta oblika zavorne tehnike ni več zadostovala. Bobnaste zavore so zelo zanesljive, vendar so nagnjene k nenadni odpovedi v primeru pregrevanja. Kolutne zavore so bistveno manj dovzetne za stopnjevanje toplote. Zato so bobnaste zavore danes nameščene le na zadnjih oseh. Pri vozilih višje kakovostni in večjih vozilih so v uporabi le pri ročni zavori. Pri večini vozil se danes skoraj izključno uporabljajo kolutne zavore na vseh osi.
Zvok mletja pomeni, da ste prepozni
Obrabljeno zavorno ploščico prepoznate z glasnim mletjem. Ko je plast zavorne ploščice popolnoma zbrušena, kovina nosilne plošče drgne na kovino zavornega koluta. To povzroči hrup, ki se bistveno razlikuje od normalnega postopka zaviranja. V takem primeru je zavora postala skoraj neuporabna. Avto ni več varen in ga je potrenbno takoj peljati na najbližji servis. Zamenjava zavornih ploščic ni draga in ni zahtevna, vendar pa mora biti skrbno in pravočasno izvedena.
Zavore z zgodnjim opozarjanjrm
Če konstrukcija avta dopušča, lahko namestite tudi zavorne ploščice z opozorilom za obrabo. Te imajo električni priključek, ki lahko opozarja na preostalo moč zavorne ploščice v milimetrih. Če so zavorne ploščice zbrušene toliko, da se dotikajo zavornega koluta, so dosegle največjo možno obrabo. Voznik na to obvesti opozorilna lučjo. Dovolj časa imate, za izvedete potrebna popravia.
Kdaj jih je potrebno zamenjati?
Na tehničnem pregledu je lahko najmanjša debelina zavorne ploščice sedem milimetrov, vključno z nosilno ploščo. Dejanska debelina prevleke mora tako biti najmanj dva milimetra. Če je zavorna ploščica tako močno obrabljena, je samo vprašanje nekaj tednov, dokler bo potrebno zavorne ploščice zamenjati. Zato pri pregledu zavornih ploščic priporočamo minimalno debelino 10 milimetrov, vključno z nosilno ploščo.
Zamenjati tudi kolut?
Pravilo je, da se zavorni kolut zamenja najpozneje pri drugi menjavi zavornih ploščic. Vendar zamenjava zavornih ploščic vedno vključuje temeljit pregled koluta. Če je postal globoko obrabljen, valovit ali celo razpokan, preostane le zamenjava. Vendar pa so dodatni stroški in dodatno delo za zamenjavo zavornega koluta tako nizki, da varčevanje na tej točki ni vredno.
Stroški novih zavor
Zavorne ploščice in zavorni koluti so tako poceni, da se po kakovosti izbira nizkocenovnega proizvajalca v primerjavi proizvajalca kakovosti blagovne znamke ne splača. Lep primer je najboljše prodajan avto VW Golf.
Proizvajalci znanih znamk za celoten komplet zavornih ploščic redko zahtevajo več kot 20 evrov. Resnično ni vredno iskati cenejših izdelkov.