0

0.00

#

Avtodeli Sklopka za vse znamke avtomobilov

Izberite svoje vozilo

Katalog avtodelov za Sklopka premium kakovosti

Avtodeli Sklopka znanih proizvajalcev

  • LuK

Sklopka - Kaj morate vedeti o mehanizmu, obrabi in popravilu

Sklopka je pomembna komponenta, ki prenaša moč, ustvarjeno v motorju, do menjalnika. V napetem stanju mora sklopka zagotavljati enakomeren prenos energije, medtem ko mora v sproščenem (ločenem) stanju navor povsem prepustiti motorju. Sklopka mora med tema dvema stanjema ustvarjati mehak in dobro doziran prehod.

Konstrukcija sklopke

Enota sklopke je v glavnem sestavljena iz vztrajnika in abrazivnega diska, ki prosto ostaja na tlačni plošči. Moč se iz vztrajnika prenaša do plošče sklopke, ki prenaša navor do motorja, skozi središčno nameščeno vrtino zoba. Sklopka vključuje tudi kable in preusmerjevalni mehanizem, ki je priključen na stopalko sklopke.

Okvare v enoti sklopke

Pokvarjena enota sklopke je vidna v obliki slabe povezave med motorjem in menjalnikom. Če motor proizvaja glasen tuleč hrup, ko je pedal sklopke odklopljen in če se avtomobil počasi premika naprej, je lahko vzrok zelo verjetno okvara v sklopki. Abrazivni disk je sestavljen iz osrednje plošče in obojestranskega premaza ter je potrošno blago. Ta premaz je zelo podoben zavornemu premazu kolutnih zavor in se v procesu staranja enako obnaša. Izklopni ležaj je še en obrabni del. Zasnovan je da zagotavlja nemoteno prehajanje prestavnega koluta v abrazivni disk. V primeru okvar se manifestira skozi tuleče in rožljajoče zvoke. In na koncu se lahko pokvari odklonski mehanizem ali pa se lahko poškodujejo kabli sklopke. Najbolj pogosta okvara v sklopki pa je vendar obrabljen abrazivni disk. Ta se vedno menja v kompletu z izklopnim ležajem. Življenjska doba postopno obrabljajočega se diska je približno 120.000 kilometrov. Obraba abrazivnega diska je odvisna predvsem od načina vožnje.

Kako poteka popravilo enote sklopke

Popravilo enote sklopke ni težko, vendar je zelo drago. Priporočljivo je, da takšno popravilo vsaj enkrat vidite v praksi, preden se ga lotite sami. V bistvu to popravilo zahteva odklop menjalnika z motorja. Glede na vozilo, je morda potrebno odstraniti motor. V tem primeru je priporočljivo zamenjati vse druge sestavne dele, ki za svojo zamenjavo zahtevajo ločitev motorja (npr. zobati jermen). Pri odstranitvi motorja in menjalnika, morate iz obeh iztočiti olje. To je priložnost za menjavo olja, ki pa v primeru menjalnika ni ravno poceni. Če je mogoče menjalnik odstraniti brez demontaže motorja, je običajno namesto tega potrebno popustiti in odstraniti sprednje kolo, pogonsko gred in kroglasti zglob. Tako lahko preverite tudi čvrstost in delovanje volanskih končnikov ter manšet osovine ter jih po potrebi zamenjate.
Zamenjava abrazivnega diska zahteva posebno orodje, ki pa ga z lahkoto izdelate sami: centrirani zatič poravna abrazivni disk v enoti sklopke točno na sredino. To je pomembno, ker se sicer prestavni kolut ne bo prilegal novi sklopki. Centrirni zatič lahko izdelate sami, z uporabo pakirnega lepilnega traku in cevi, ali lesene palice, ki ima premer notranjega ozobja abrazivnega diska: trak preprosto ovijate okoli cevi, dokler se premer cevi ne ujema s premerom tlačne plošče. Sedaj lahko abrazivni disk postavite natančno na sredino. Ta namestitev za strokovnjaka traja 2 do 3 ure. Neizkušeni amaterski mehaniki lahko pričakujejo, da bo popravilo sklopke trajalo ves dan.

Poiščite vse dele za sklopko na Avtodelionline

V naši spletni trgovini boste našli vse potrebne rezervne dele za zamenjavo vaše sklopke. Prav tako lahko v katalogu na naši spletni strani najdete široko paleto visokokakovostnih olj za menjalnik. Nudimo profesionalna centrirna orodja, ki zelo poenostavijo popravilo sklopke.

NAJ produkti v kategoriji: