Zaganjalnik za tvoj avto
Zaganjalnik za Top izdelavo avtomobila
- Zaganjalnik VW GOLF
- Zaganjalnik BMW Serija 3
- Anlaser VW PASSAT
- AUDI A4
- Zaganjalnik BMW Serija 5
- Zaganjalnik RENAULT MEGANE
- Anlaser RENAULT CLIO
- OPEL ASTRA
- Zaganjalnik AUDI A6
- Zaganjalnik SKODA OCTAVIA
- Anlaser CITROЁN C4
- MERCEDES-BENZ Razred C
- Zaganjalnik AUDI A3
- Zaganjalnik FORD FOCUS
- Anlaser VW POLO
- RENAULT SCÉNIC
- Zaganjalnik VW TOURAN
- Zaganjalnik VW TRANSPORTER
- Anlaser HONDA CIVIC
- MERCEDES-BENZ Razred E
Pokvarjen Zaganjalnik? » Odkrij okvaro • Popravilo • Priročnik za menjavo
Zagon v vsakem vremenu s pomočjo zaganjača
V vsakem avtu ali tovornjaku lahko najdete zaganjač ali zaganjalnik motorja. Ta del zažene motor in vam omogoča pripravo avta na vožnjo.
Konstrukcija in položaj zaganjača
V večini avtov se zaganjač nahaja na vrhu, v lahko dostopnem položaju, ali na strani motorja. Prepoznate ga lahko s pomočjo dveh kablov in obliko valja. Tri glavne sestavine zaganjača so: magnetno stikalo, pastorek in elektromotor. Motor zaganjača je zelo močan in ustvarja visok vrtilni moment, ki zadostuje za vožnjo avta v sili nekaj metrov.
Funkcija zaganjača
Z obračanjem ključa za vžig vklopite elektromagnet, ki omogoča, da magnetno stikalo sproži vzvod, ki potisne zobnik na pogonski gredi zaganjača in povzroči sproženje obročastega zobnika na vztrajniku motorja. Ko so ti zobniki v stiku, se sproži prenos sile. Krog je zaprt in motor lahko zaženete z zaganjačem.
Medtem ko je ključ za vžig v izhodiščnem položaju, se zažene motor, majhen, vendar zelo močan motor zaganjača. Moderni avtomobili imajo stikalo za vklop in izklop, ki preprečuje poškodbe zaganjača, če držite ključ za vžig dolgo časa. Ko spustite ključ, bo magnetno polje izginilo. Vzmet odstrani zobnik zaganjača in zaganjač preneha delovati.
Okvara zaganjača
Zaganjač je običajno zelo robusten del, ki ni posebej izpostavljen obrabi. V kratkih časovnih intervalih je zelo obremenjen. Zato je mogoče, da se pogon pastoreka pokvari, pastorek pa se obrabi in električni motor pregori. V večini primerov tudi zaganjač in kabli ne delujejo pravilno. Visoka napetost, potrebna za zagon avta, ne bo mogla priti skozi korozijo na električnih kontaktih. Zato je priporočljivo, da pred zamenjavo zaganjača očistite vse električne kontakte.
Popravilo in zamenjava zaganjača
V izjemnih primerih je zaganjač nameščen na težko dostopnih ali neobičanjih lokacijah. Cadillac Northstar ga ima pod izpušnim kolektorjem. Vendar je v večini avtomobilov lahko dostopen. Na motor je pritrjen s 4 ali 6 vijaki. Preprosto odvijte ta del in ga zamenjajte z novim. Popravilo zaganjača je skoraj nemogoče. Pokrov je sestavljen iz litega aluminija, ki je zakovičen.
V primeru nepravilnega delovanja magnetna tuljava ali popravilo motorja skoraj ni smiselno, saj bi to bilo precej dražje kot zamenjava delov. Zaganjači so zelo občutljivi na penetracijo tekočine v njihovo konstrukcijo. Bodisi je to voda, olje ali bencin: če motor pušča, se zaganjač lahko prej ali slej poškoduje. Toda prenašati mora pranje motorja. Zamenjava zaganjača zahteva popravilo vseh morebitnih puščanj.
To bo v veliki meri prispevalo k podaljšanju življenjske dobe zaganjača. Če pri zamenjavi zaganjača opazite poškodovane električne kontakte, preverite kontaktne vžigalne tuljave in akumulator. Tudi tu se lahko razširi rja. S poliranjem kontaktov ali uporabe nekaj maziva na tesnilo, vam bodo pomagali rešiti težave s temi šibkimi točkami tega dela.
Nakup novega zaganjača
Pred časom interneta je bila edina rešitev za popravilo zaganjača obisk servisa in za to je bilo potrebno plačati večjo ali manjšo količino denarja. Pogosto je kdo plačal polovico dnevne plače za reciklirano komponento neznane starosti in vzdržljvosti. Ti časi so že dolgo mimo. Cene zaganjačev so se zelo znižale, namestitev rabljenega zaganjača je zdaj odveč in nepotrebna.
Cena novega kvalitetnega dela zaganjača v blagovni znamki se začne danes pri okoli 80 EUR. Pri tako ugodni ceni komponente zamenjava poškodovanega zaganjača ne bo več problem.