Zavorni diski za tvoj avto
Zavorni kolut za Top izdelavo avtomobila
- Diski VW GOLF
- Diski BMW Serija 3
- Zavorni koluti VW PASSAT
- AUDI A4
- Diski BMW Serija 5
- Diski RENAULT MEGANE
- Zavorni koluti RENAULT CLIO
- OPEL ASTRA
- Diski AUDI A6
- Diski SKODA OCTAVIA
- Zavorni koluti CITROЁN C4
- MERCEDES-BENZ Razred C
- Diski AUDI A3
- Diski FORD FOCUS
- Zavorni koluti VW POLO
- RENAULT SCÉNIC
- Diski VW TOURAN
- Diski VW TRANSPORTER
- Zavorni koluti HONDA CIVIC
- MERCEDES-BENZ Razred E
Pokvarjen Zavorni diski? » Odkrij okvaro • Popravilo • Priročnik za menjavo
Dobri zavorni koluti pomenijo varno vožnjo
Poleg zavornih ploščic so zavorni koluti najpomembnejši sestavni deli za varnost vozila. Še pomembneje je, ali se avtomobil premika pravilno, da pravilno se zaustavlja. Visokokakovostni zavorni koluti niso dragi in zelo prispevajo k varnosti vozila.
Enostavna konstrukcija
Zavorni kolut je del iz litega železa. Je v bistvu okrogel jekleni disk. Na sredini ima režo, da se jih pravilno pritrdi na pesto. Zavorni diski so standardno pritrjeni s štirimi vijaki. Zavorni koluti z visoko zmogljivostjo imajo pet lukenj. Koluti s tremi luknjami, ki se pogosto uporabljajo v francoskih avtomobilih, se danes redko uporabljajo.
Zavorni disk sestoji samo iz enega dela. Kljub temu se lahko v strukturi zelo razlikujejo. Poleg enostavnih zavornih kolutov za majhne avtomobile in vozila z nizko porabo, so tudi resnično visokozmogljivi deli. Imajo notranje prezračevanje. Ti diski so zasnovani kot vrsta dvojnih diskov. Med notranjo in zunanjim kolutom imajo zračne kanale v obliki prezračeval. Ko se kolo vrti, nenehno črpajo zrak, kar hladi kolut. To učinkovito prepreči pregrevanje pri zaviranju pri visokih hitrostih. Zavorne koluti z notranjim prezračevanjem so precej dražji od preprostih zavornih kolutov brez notranjega prezračevanja.
Stalna obraba
Da je zavorni disk zasnovan kot obrabni del, ni trik proizvajalcev. To je precej nujno zavoljo varnosti. Zavorni koluti absorbirajo torne sile, ki nastanejo s pritiskom na zavorne ploščice, zaradi česar se segrejejo. Preveč trdi in trpežen disk bi povzročil, da se zavorne blazinice premočno obrabijo. Zavorni koluti in zavorne ploščice so oblikovane tako, da jih je treba zamenjati v razmerju 2: 1. Torej: z vsako drugo spremembo zavornih ploščic se običajno spremeni tudi zavorni kolut. Proizvajalci zavornih kolutov določajo najmanjšo debelino. Vendar preostala debelina zavornih kolutov ni edino merilo, ki je pomembno za spremembo.
Preglejte zavorni kolut
Vsakič, ko se zamenjajo zavorne ploščice, je treba zavorne kolute temeljito pregledati. Pomembne so naslednje točke:
- barva
- razpoke
- utori
- preostala debelina
Izgorelo jeklo dobi rahlo modro barvo. Jeklo se strdi in izgubi prožnost. Modre zavorne kolute se zato običajno pregrejejo in jih je treba zamenjati.
V primeru razpok ni kompromisov. Celo najmanjša razpoka na zavornem kolutu je znak za takojšnjo zamenjavo. Sile, ki delujejo na zavorni kolut, so prevelike, da bi zadostoval en kolut. Od majhne razpoke hitro postane velika reža, kar lahko povzroči okvaro celotnega zavornega diska.
Utori so razmeroma normalni na zavornem kolutu. Zaradi neenakomerne obrabe zavornih ploščic. Kljub temu utori ne smejo biti preveč globoki. V nasprotnem primeru imajo zelo uničujoči učinek na zavorne ploščice in učinkovitost zaviranja.
Dovoljena preostala debelina je na embalaži zavornega koluta. Če je ta še komaj dosežena, je potrebno zavorni kolut vedno zamenjati. Varnost je na prvem mestu.
Brušenje zavornih kolutov?
V preteklosti je bilo običajno, da so utori odstranili z zavornega koluta in ponovno gladili površino. Stroški tega so sedaj nesorazmerni s cenami novih zavornih kolutov. Ker je potrebno kolut nekako odstraniti, lahko takoj namestite nov zavorni kolut. Uporaba stružnice in profesionalnega oblikovanja so gotovo dražje od preproste zamenjave.
Zamenjava zavornih kolutov
Zamenjava zavornih kolutov je zelo preprosta: med menjavo zavornih ploščic se kolut enostavno zamenja. To je pritrjeno na ohišje pesta ali kolesnega ležaja s centrirnim vijakom in štirimi pritrdilnimi vijaki. Vijaki se odstranijo, stari disk se odstrani, novi disk namesti in ponovno privije. Pri vijačenju vedno upoštevajte predpisan navor!
Kakovost je na prvem mestu!
Z Bosch, ATE in zavornimi koluti drugih blagovnih znamk so zavorni koluti tako poceni, da je nakup cenenih delov preveliko tveganje. Vsak vložen evro je bistven prispevek k varni in odgovorni vožnji.