Termostat, hladilno sredstvo za tvoj avto
Termostat, hladilno sredstvo za Top izdelavo avtomobila
- Termostat, hladilno sredstvo VW GOLF
- Termostat, hladilno sredstvo BMW Serija 3
- Termostat, hladilno sredstvo VW PASSAT
- AUDI A4
- Termostat, hladilno sredstvo BMW Serija 5
- Termostat, hladilno sredstvo RENAULT CLIO
- Termostat, hladilno sredstvo RENAULT MEGANE
- SKODA OCTAVIA
- Termostat, hladilno sredstvo AUDI A6
- Termostat, hladilno sredstvo OPEL ASTRA
- Termostat, hladilno sredstvo CITROЁN C4
- MERCEDES-BENZ Razred C
- Termostat, hladilno sredstvo AUDI A3
- Termostat, hladilno sredstvo FORD FOCUS
- Termostat, hladilno sredstvo VW TRANSPORTER
- VW POLO
- Termostat, hladilno sredstvo VW TOURAN
- Termostat, hladilno sredstvo RENAULT SCÉNIC
- Termostat, hladilno sredstvo MERCEDES-BENZ Razred E
- OPEL INSIGNIA
Pokvarjen Termostat, hladilno sredstvo? » Odkrij okvaro • Popravilo • Priročnik za menjavo
Hlajenje pod kontrolo s termostatom
Termostat je majhna in samodejno delujoča komponenta. Nameščena je za uravnavanje hladilnega sistema. Delujoč termostat hladilne vode ohranja konstantno temperaturo motorja. Ko termostat ne deluje, se obraba motorja znatno poveča.
Konstrukcija termostata
Termostat hladilne vode je ventil, ki ločuje oba hladilna kroga v motorju in se odpre le po potrebi. Sestavljen je iz majhnega dela pločevine, ki reagira s pomočjo spiralne vzmeti in jedra iz voska, občutljivega na temperaturo hladilne tekočine. Če se temperatura okolice preveč segreje, bo termostat odprl tok. Vgrajeni vosek se stopi in spiralna vzmet odpre loputo. Ampak, če temperatura okolice postane preveč hladna, se termostat hladilne vode ponovno zapre in vosek se strdi.
Položaj termostata
Termostat se nahaja v bližini motorja in ga je mogoče enostavno najti. Stikalo med malim in velikim hladilnim krogom je običajno vozlišče v obliki črke Y iz treh cevi. Ta vozel je običajno aluminijast in ga je mogoče odpreti. Termostat se nahaja točno na sredini. V nekaterih avtomobilih je termostat hladilne vode nameščen neposredno na motorju. Tudi v tem primeru je njegov položaj jasno viden na debelih hladilnih ceveh.
Naloga malega in velikega hladilnega kroga
Kovine imajo lastnost krčenja, ko se ohlajajo. Ko se segrejejo, se ponovno razširijo. Motor je zasnovan tako, da se njegovi deli točno prilagajajo temperaturi delovanja. Če je temperatura presežena, se obraba motorja močno poveča. Če motor teče trajno preveč hladen, potem komponente ne zdrsnejo drug nad drugim, temveč gredo in udarijo drug proti drugemu, kar hkrati poveča obrabo.
Da motor doseže čim hitrejšo delovno temperaturo, se hladilna voda črpa takoj po zagonu skozi motor. Ta kroži tam, dokler se motor počasi ne segreje in potem postane dovolj vroč. Nato termostat odpre velik hladilni krog in radiator ohladi motor. Če hladilna moč hladilnika motorja ni več zadostna, ventilator vklopi in ohladi hladilno tekočino. Termostat vedno ohrani odprt hladilni krog.
Poškodba termostata
Termostat lahko sčasoma izgubi moč. Če deluje predolgo, se lahko celo pokvari. V večini primerov se defektni termostat kaže z dejstvom, da motor ne postane dovolj ogrevan. To je opazno zlasti, ko vključite ogrevanje v notranjosti. Če proizvaja le mlačen zrak, je lahko vzrok pokvarjen termostat. Vendar pa zamenjava termostata hladilne tekočine ni posebej zahtevna. Vedno se nahaja, kjer se na ohišju združijo tri debele hladilne cevi. Ohišje je zaprto z nekaj vijaki. Te se odprejo in že se lahko stari hladilni radiator izvleče s ščičastimi kleščami. Večina hladilne tekočine izteče in jo je potrebno ponovno napolniti.
Termostati blagovnih znamk
Termostat je majhen in poceni, vendar zelo pomemben del. Zanesljiv nadzor hladilnega kroga zahteva natančnost in dolgo življenjsko donbo. Obojega si nizkocenovni termostati neznanih proizvajalcev običajno ne morejo privoščiti. Regulatorji temperature hlajenja blagovnih znamk nudijo preizkušeno in zajamčeno kakovost. Temperaturo v motorju natančno nadzira odličen in visokokakovostni termostat, kar zagotavlja maksimalno učinkovitost in porabo goriva.















































