Vodna crpalka za tvoj avto
Črpalka za vodo za Top izdelavo avtomobila
- Vodna crpalka VW GOLF
- Vodna crpalka BMW Serija 3
- Črpalka za vodo VW PASSAT
- AUDI A4
- Vodna crpalka BMW Serija 5
- Vodna crpalka RENAULT CLIO
- Črpalka za vodo RENAULT MEGANE
- SKODA OCTAVIA
- Vodna crpalka AUDI A6
- Vodna crpalka OPEL ASTRA
- Črpalka za vodo CITROЁN C4
- MERCEDES-BENZ Razred C
- Vodna crpalka AUDI A3
- Vodna crpalka FORD FOCUS
- Črpalka za vodo VW TRANSPORTER
- VW POLO
- Vodna crpalka VW TOURAN
- Vodna crpalka RENAULT SCÉNIC
- Črpalka za vodo MERCEDES-BENZ Razred E
- OPEL INSIGNIA
Pokvarjen Vodna crpalka? » Odkrij okvaro • Popravilo • Priročnik za menjavo
Srce hladilnega cikla
Vodna črpalka je osrednji del hladilnega cikla motorja, ki je odgovoren za kroženje hladilnega sredstva in zagotavlja, da se motor ne pregreje. Okvara vodne črpalke ima usodne posledice. Na splošno napoveduje okvaro že prej. Poleg črpalne funkcije, ima vodna črpalka dodatno nalogo: napenjanje zobatega ali klinastega jermena.
Delovanje vodne črpalke
Črpalka hladilnega sredstva se nahaja poleg motorja in stalno deluje. Poganja jo jermen ali zobnik. Črpalka hladilnega sredstva ustvarja tlak, potreben za potisk hladilnega sredstva skozi motor. Hladilno sredstvo vstopa v vodno črpalko v hladnem stanju. Črpalka vodi hladilno sredstvo skozi blok motorja skozi hladilne cevi.
Te cevi vodijo vodo skozi hladilnik, ki se nahaja v prednjem delu avtomobila. Za omogočanje kompenzacije tlaka pri spremenljivem motorju ali zunanji temperaturi je veliko avtomobilov opremljenih z ekspanzijsko posodo. To omogoča preverjanje in po potrebi dodajanje hladilnega sredstva. V avtomobilih brez ekspanzijske posode se hladilna voda dodaja v hladilnik.
Okvare hladilne črpalke
Tehnično je vodna črpalka zelo preprosta komponenta, ki jo sestavlja ohišje z gredjo, ki teče skozenj. Na koncu gredi se nahaja kolo, ki ga poganja zunanji jermenski pogon. Gred ima notranje kolo z lopaticami, ki ohranja vodo v gibanju. Šibka točka črpalke je njeno tesnilo, ki tesni črpalko od zunaj, kot tudi njeno gred in njen ležaj.
Da ne bi ogrozili njene tesnosti, je gred pogosto opremljena le s trajnim mazanjem ali montirana s tesnilom. Za vodno črpalko se ne uporabljajo tradicionalnih krogličnih ležajev, ker jih ni mogoče pravilno zatesniti. Enostranski tlak jermena povzroča obrabo skrajnih točk ležaja. Tipični simptomi okvarjene vodne črpalke so:
- Glasno cviljenje črpalke
- Puščanje ohišja
Zamenjava vodne črpalke
Zamenjava vodne črpalke ni zelo zapletena. Če se črpalka hladilne tekočine dodatno uporablja kot napenjalni element za zobati jermen, se obe komponenti običajno hkrati zamenja ob rednem vzdrževanju. Nasprotno je smiselno zamenjati jermen, ko je treba zamenjati vodno črpalko. V mnogih avtomobilih, npr. stari Opel Corsi A, je vodna črpalka pritrjena na motor s tremi vijaki. Po njihovi sprostitvi, lahko črpalko zamenjate z novim delom.
Stroški vodne črpalke
Proizvajalci motorjev so črpalko hladilne tekočine izdelali kot obrabni del. Prej ali slej bo potrebna njegova zamenjava. Proizvajalci zagotavljajo neprekinjeno delovanje motorja, tudi če porabljena voda vsebuje veliko kalcija. V sistemih, kjer se črpalka hladilne tekočine uporablja kot napenjalec jermena, je običajno del nadomestnega kompleta. Črpalke hladilne tekočine, ki jih poganja jermenski disk, je lažje zamenjati. V teh sistemih ni treba upoštevati občutljivega zobatega jermena z njegovo časovno regulacijo. V obeh primerih se cene za novo črpalko začnejo pri ca. 30 evrih.
Najnovejša generacija vodnih črpalk vključuje variabilne črpalke z lastnim električnim motorjem. Te obljubljajo precej daljšo življenjsko dobo kot tradicionalne vodne črpalke. Proizvajalci omenjajo 6-kratno podaljšanje življenjske dobe, kar pa je še vedno treba dokazati. Elektronske in variabilne vodne črpalke imajo še nekaj drugih prednosti: mogoče jih je bolje namestiti v blok motorja in lahko zagotovijo prilagodljivo zmogljivost črpanja. Zaradi električnega pogona in nastavitve so elektronske vodne črpalke zelo drage.















































