Blazilnik za tvoj avto
Blažilnik za Top izdelavo avtomobila
- Blažilnik VW GOLF
- Blažilnik BMW Serija 3
- Blazilnik VW PASSAT
- AUDI A4
- Blažilnik BMW Serija 5
- Blažilnik RENAULT MEGANE
- Blazilnik RENAULT CLIO
- OPEL ASTRA
- Blažilnik AUDI A6
- Blažilnik SKODA OCTAVIA
- Blazilnik CITROЁN C4
- MERCEDES-BENZ Razred C
- Blažilnik AUDI A3
- Blažilnik FORD FOCUS
- Blazilnik VW POLO
- RENAULT SCÉNIC
- Blažilnik VW TOURAN
- Blažilnik VW TRANSPORTER
- Blazilnik HONDA CIVIC
- MERCEDES-BENZ Razred E
Pokvarjen Blazilnik? » Odkrij okvaro • Popravilo • Priročnik za menjavo
Ohranite stik s cesto
Amortizer je del vzmetenja vozila in skupaj z vzmetmi omejuje preveliko vzmetno gibanje avta. Pokvarjen amortizer lahko znatno ogrozi varnost pri vožnji. Na srečo je vzmetenje avta mogoče precej enostavno preizkusiti.
Zasnova amortizerja
Obstaja veliko načinov za vzmetenje avta. Osrednja naloga teh delov je upočasnitev odbijanja kolesa, zaradi česar je vožnja po cesti gladka in precej bolj udobna. Pri normalnih vozilih prevladuje sistem amortizerjev in vzmeti. Skupaj tvorijo opornik vzmetenja, na katerem vozilo nosi vso težo. Na sprednji osi je amortizer navadno nameščen v sredini vijačne vzmeti. Zaradi tega je njegovo nameščanje precej zapleteno in nevarno. Zato je pri menjavi amortizerjev najpomembnejše, da uporabljate pravo orodje! Improvizirane rešitve so lahko tudi smrtno nevarne!
Na zadnji osi osebnih avtov so torzijske ali spiralne vzmeti pogosto nameščene stran od amortizerja, zaradi česar je njihova zamenjava precej enostavnejša.
Amortizer v bistvu nič nič drugega kot plinski vzmet. Sestavljen je iz valja, v katerega se bata spusti. V notranjosti valja je plin pod visokim pritiskom. Med stiskanjem bata se plin dodatno stisne in sproži ustrezen povratni tlak. Skupaj z vzmetjo se vozilo spet izklopi. To zmanjšuje učinek udarcev in naredi vožnjo veliko bolj udobno.
Okvare opornika vzmetenja
Ahilova peta na plinski vzmeti je vedno tesnilo med valjem in batom. To je vedno zelo poudarjeno in s tem izgubi učinek prej ali slej. Nato se prednapeti plin izstopi in amortizer izgubi učinek. To opazimo z več znaki:
- "spužvast" način vožnje
- podaljšana zavorna razdalja
- težko zavijanje
- cvileče pnevmatike
- vozilo med vožnjo potegne na eno stran
S preprostim preizkusom lahko ugotovimo, ali so amortizerji še vedno uporabni. Če želite to narediti, parkirajte avto in potisnite navzdol na vsakem vogalu. Če se avto sedaj večkrat premakne, so amortizerji zagotovo pokvarjenii in jih je potrebno zamenjati. Popolno zagotovilo vam da pregled na specializiranem servisu.
Zamenjajte amortizerje
Na zadnji osi je zamenjava amortizerja običajno dokaj enostavna. Vozilo je dvignjeno, kolesa pa visijo, dokler se amortizer ne sprosti. Nato ga je mogoče preprosto odviti in zamenjati.
Na sprednji osi pa je zamenjava opornika amortizerja precej težja. Izziv je pritisniti spiralno vzmet, da izvlečete notranji amortizer. Tlak, ki ga lahko ustvari spiralna vzmet, je ogromna. To je razumljivo, navsezadnje morajo biti ustrezna za več sto kilogramov težkega vozila. Tukaj so dovoljena samo vpenjalna orodja, ki so namenjena za ta namen. Potrebno se je izogniti napenjanju s trakom ali podobnim načinom, saj je preveč tvegano.
Kakovost za amortizerje in opornike vzmeti
Čeprav je amortizer razmeroma zapleten, so cene relativno nizke. Nakup novega vzmetenja je v veliki meri odvisen od vrednosti vozila, ki jo ima, ali kako dolgo naj vozi. Trgovina ponuja zelo ugodne amortizerje. Vendar pa sta njihova življenjska doba in delovanje temu primerna. Varnost, kot običajno, je zagotovljena le, če izberete kvaliteto. Izdelki blagovnih znamkah so vedno najboljša izbira, četudi to pomeni, da vas bo komplet amortizerjev stal več kot sto evrov.