Kotalni lezaj, oporni lezaj vzmetne noge za tvoj avto
Kotalni lezaj, oporni lezaj vzmetne noge za Top izdelavo avtomobila
- Kotalni lezaj, oporni lezaj vzmetne noge VW GOLF
- Kotalni lezaj, oporni lezaj vzmetne noge BMW Serija 3
- Kotalni lezaj, oporni lezaj vzmetne noge VW PASSAT
- AUDI A4
- Kotalni lezaj, oporni lezaj vzmetne noge BMW Serija 5
- Kotalni lezaj, oporni lezaj vzmetne noge RENAULT MEGANE
- Kotalni lezaj, oporni lezaj vzmetne noge RENAULT CLIO
- OPEL ASTRA
- Kotalni lezaj, oporni lezaj vzmetne noge AUDI A6
- Kotalni lezaj, oporni lezaj vzmetne noge SKODA OCTAVIA
- Kotalni lezaj, oporni lezaj vzmetne noge CITROЁN C4
- MERCEDES-BENZ Razred C
- Kotalni lezaj, oporni lezaj vzmetne noge AUDI A3
- Kotalni lezaj, oporni lezaj vzmetne noge FORD FOCUS
- Kotalni lezaj, oporni lezaj vzmetne noge VW POLO
- RENAULT SCÉNIC
- Kotalni lezaj, oporni lezaj vzmetne noge VW TOURAN
- Kotalni lezaj, oporni lezaj vzmetne noge VW TRANSPORTER
- Kotalni lezaj, oporni lezaj vzmetne noge HONDA CIVIC
- MERCEDES-BENZ Razred E
Pokvarjen Kotalni lezaj, oporni lezaj vzmetne noge? » Odkrij okvaro • Popravilo • Priročnik za menjavo
Brez cvilečih zvokov pri zavijanju: Valjčni ležaj v oporniku
Oporni ležaj je konstrukcija, ki opornik vzmetenja povezuje s karoserijo. Komponenta blaženja udarcev opornika je pritrjena na notranjo stran blatnika, s preprostim vijakom. Spiralna vzmet pritiska na kovino, brez kakršne koli trdne povezave. Vožnja skozi krivino povzroči, da se celotna vzmet obrne. Da bi preprečili drgnjenje vzmeti ob kovino, je valjčni ležaj vgrajen v opornik nosilca. To zagotavlja potrebno fleksibilno gibanje spiralne vzmeti v radialni smeri.
Valjčni ali kroglični ležaj?
Valjčni ležaj lahko absorbira sile, podobne valovanju, ki delujejo v isti smeri. To velja za spiralno vzmet opornika vzmetenja. Ležaj preprečuje pritiskanje spirale ob kovino, hkrati pa omogoča obračanje vzmeti. Ležaj sestoji iz dveh ležajnih lupin. V njegovem središču so nameščene kroglice ali valji. V fazi izdelave je zagotovljeno trajno mazivo za ležaj.
Okvare opornega ležaja
Kot vsi ležaji je nosilni ležaj sčasoma izpostavljen obrabi. Ohlapnost med ležajnimi lupinami enakomerno narašča. To povzroči klikajoč zvok med vožnjo in se lahko občuti pri krmiljenju. Majhen upor med vožnjo skozi ovinek je znak težav z opornikom vzmetenja, vendar pa je zelo malo verjetno, da oporni ležaj odpove prej kot amortizer. Na splošno se ležaji zamenjajo hkrati z amortizerji. To preprečuje neprijetna presenečenja med vožnjo.
Previdno s popravilom opornika
Sestav opornika vzmetenja mora biti sposoben prenesti visoko obremenitev, da zagotovi optimalno delovanje med vožnjo. Zato je zelo pomembno, da se popravilo izvaja samo z ustreznimi orodji in znanjem. Za demontažo opornika vzmetenja je treba vzmet stisniti. Na voljo so poceni rešitve. Ta orodja, tako imenovani vzmetni kompresorji, so sestavljena iz dolge navojne palice z dvema sponkama. Te se pritrdijo na vzmet. Z obračanjem palice, sponke potegne skupaj, vzmet pa se stisne. Vedno je pomembno vzmet stisniti na obeh straneh.
Absolutno je prepovedano stiskati vzmet z neustreznimi orodji: ne le, da so jermeni neprimerni, ampak je njihova uporaba na tem področju celo zelo nevarna! Nenadzorovano snemanje vzmeti z opornika vzmetenja lahko povzroči resne in celo smrtne poškodbe!
Kakovost se izplača
Valjčni ležaj v oporniku vzmetenja je pod stalno obremenitvijo. Mora biti sposoben prenašati stalni tlak v tonah in hkrati brezhibno omogočati vrtenje. Tipični spreminjajoči se pogoji med vožnjo po neravnih cestah so še posebej stresni za ležaj vzmetenja, zato pri tem delu nima smisla varčevati - nasprotno.
Vsak dodaten evro, vložen v ležaj vzmetenja, se oddolži z njegovo daljšo življenjsko dobo. Življenjska doba ležaja vzmetenja je močno odvisna od kakovosti vožnje in podlage, po kateri se avtomobil premika. Amortizerji in nosilci se večinoma obrabljajo proporcionalno, zato se istočasna zamenjava vedno splača.
Zamenjati samo ležaje?
Načeloma posamezna zamenjava opornih ležajev ni smiselna. Čeprav stane nekoliko več, je potrebno v primeru obrabe vedno zamenjati celotno konstrukcijo opornika nosilca. Na plastičnem ohišju opornika nosilca se lahko razvijejo razpoke. Najdražja komponenta zamenjave je vloženi čas, zato je popolna zamenjava vseh tipičnih obrabnih delov vedno najvarnejši in najbolj trajnosten način za ponovno vzpostavitev pravilnega delovanja.
Razen vzmeti, se to nanaša na vse dele, tudi vijake, ki opornik vzmetenja povezujejo z s krmilnim členkom. Staranje lahko povzroči zlome, zaradi česar se opornik nenadoma zlomi. Vse to je mogoče preprečiti, če se celotna enota zamenja profesionalno.
OEM-kakovost v trgovini
V naši trgovini boste našli vse potrebne dele za popravilo vzmetenja. Ponujamo OEM-kakovost, ki zagotavlja maksimalno varnost vaših novih ležajev vzmetenja.