Vijacna vzmet-vzmetenje podvozja za tvoj avto
Vijacna vzmet-vzmetenje podvozja za Top izdelavo avtomobila
- Vijacna vzmet-vzmetenje podvozja VW GOLF
- Vijacna vzmet-vzmetenje podvozja BMW Serija 3
- Vijacna vzmet-vzmetenje podvozja VW PASSAT
- AUDI A4
- Vijacna vzmet-vzmetenje podvozja BMW Serija 5
- Vijacna vzmet-vzmetenje podvozja RENAULT MEGANE
- Vijacna vzmet-vzmetenje podvozja RENAULT CLIO
- OPEL ASTRA
- Vijacna vzmet-vzmetenje podvozja AUDI A6
- Vijacna vzmet-vzmetenje podvozja SKODA OCTAVIA
- Vijacna vzmet-vzmetenje podvozja CITROЁN C4
- MERCEDES-BENZ Razred C
- Vijacna vzmet-vzmetenje podvozja AUDI A3
- Vijacna vzmet-vzmetenje podvozja FORD FOCUS
- Vijacna vzmet-vzmetenje podvozja VW POLO
- RENAULT SCÉNIC
- Vijacna vzmet-vzmetenje podvozja VW TOURAN
- Vijacna vzmet-vzmetenje podvozja VW TRANSPORTER
- Vijacna vzmet-vzmetenje podvozja HONDA CIVIC
- MERCEDES-BENZ Razred E
Pokvarjen Vijacna vzmet-vzmetenje podvozja? » Odkrij okvaro • Popravilo • Priročnik za menjavo
Močno blaženje za udobno vožnjo: spiralne vzmeti
Spiralne vzmeti so bistveni del sistema vzmetenja koles in skupaj z amortizerji omogočajo učinkovito dušenje vseh udarcev. Visokokakovostne vzmeti kompenzirajo neenakomernost na cesti in preprečujejo njihov vpliv na kabino. Spiralna vzmet je najpogostejša oblika mehanskega blaženja udarcev.
Zakaj skupaj amortizerji in vzmeti?
Vzmeti avta kompenzirajo velike udarce pri vožnji skozi neravno cesto. Njihova napetost se nastavi vnaprej in se prilagodi, ko kolesa vozijo skozi luknje, zaradi česar je kolo stalno v stiku s tlemi. Amortizerji pa namenjeni absorbiranju manjših nepravilnosti na cesti in zanesljivo absorbirajo udarce, medtem ko vozite po kamnih ali manjših luknjah. Amortizerji in vzmeti skupaj tvorijo opornik amortizerja. Njihova blažilna funkcija je vedno natančno nastavljena. Pri zamenjavi amortizerja mora ta komponenta vedno sovpadati z vzmetjo.
Različni sistemi vzmetenja
Prvo vzmetenje koles je imelo listnate vzmeti, ki so bile nameščene na kočijah. Listnate vzmeti v današnjih avtomobilih redko najdemo. Terenski avti in kombiji jih še vedno uporabljajo, zlasti na zadnji osi, vendar se postopoma zamenjujejo za spiralne vzmeti. Druga vrsta vzmetenja koles je na traktorjih. Torzijska roka se je izkazala za učinkovito vzmetenje.
Ta vrsta vzmetenja je vključevala tudi manjše avte in avte srednjega razreda v Franciji. Tehnično je bila torzija roka zelo preprosta konstrukcija: jeklena palica je bila zasukana vzdolž vzdolžne osi. Njegova namestitev je zapletena in ima močno nagnjenost k rjavenju in blokiranju v družinskih avtih, zaradi česar je menjava še bolj zahtevna.
Mesto spiralne vzmeti
Spiralna vzmet in amortizerja skupaj tvorita opornik amortizerja. Na zadnji osi najdemo tudi ločeno strukturo vzmeti in amrotizerja na različnih mestih. Dva modela amortizerjev sta pogosta: v večini opornikov je amortizer v središču vzmeti. Nekateri oporniki imajo amortizer in spiralne vzmet, ki mejita med seboj. Lahko se zamenjata skupaj kot ena enota kot tudi običajni oporniki.
Okvare spiralne vzmeti
Spialna vzmet bo zdražala okoli 100.000 do 150.000 km. Najšibkejša točka te komponente je njena konstrukcija. Pod določenim pritiskom in obremenitvijo je ves čas delovanja in v nobenem primeru ni odporna proti rji. Nerjavno jeklo je preveč krhko za to nalogo in bi kmalu prekinilo. Proizvajalci ponujajo spiralne vzmeti z elastičnim zaščitnim premazom. Blizu stik s cesto in trajno gibanje na pritrdilni točki povzroči odstranitev zaščitne prevleke.
Nastaja rja, vzmet pa se lahko prej ali slej zlomi ali pokvari. Poškodovana vzmet je veliko tveganje v nadalje vožečem avtu. Zato je priporočljivo preveriti vzmeti in, če je potrebno, zamenjati spiralne vzmeti v predpisanih intervalih. Poškodovana spiralna vzmet ima takojšen negativen vpliv na vožnjo. Avto vleče na eno stran, vzmetenje kolesa je zelo glasno in vožnja z avtom je zelo oslabljena. Če se to zgodi, se počasi peljite na najbližji servis.
Zamenjava spiralna vzmeti
Odstranitev pokvarjene vzmeti je preprosta: lahko jo prerežete z brusilko in jo odstranite. To je najvarnejši način: poškodovana vzmet se lahko v kompresorju ponovno sproži in povroči življenjsko nevarno situacijo. Potrebno je razstaviti celotno vzmetenje koles in namestiti novo spiralno vzmet. Namestitev nove spiralne vzmeti vedno zahteva uporabo vzmetnega kompresorja. Poskusi nameščanja z uporabo napenjalnih pasov ali drugih improviziranih rešitev so zelo nevarni. Veliko nesreč se je že zgodilo v povezavi s popravilom avtomobila zaradi stiskanja vzmeti z neustreznimi orodji.
Cena novih spiralnih vzmeti
Cena nove spiralne vzmeti je odvisna od avta, na katerega jo želite namestiti. Lahki in mali avtomobili potrebujejo manj močne vzmeti kot limuzine ali visokozmogljivi avti. Spiralne vzmeti se vedno zamenjujejo na eni osi, njihova cena pa znaša okoli 30 EUR za kos.