Komplet kolesnega lezaja za tvoj avto
Komplet kolesnega lezaja za Top izdelavo avtomobila
- Komplet kolesnega lezaja VW GOLF
- Komplet kolesnega lezaja BMW Serija 3
- Komplet kolesnega lezaja VW PASSAT
- AUDI A4
- Komplet kolesnega lezaja BMW Serija 5
- Komplet kolesnega lezaja RENAULT CLIO
- Komplet kolesnega lezaja RENAULT MEGANE
- SKODA OCTAVIA
- Komplet kolesnega lezaja AUDI A6
- Komplet kolesnega lezaja OPEL ASTRA
- Komplet kolesnega lezaja CITROЁN C4
- MERCEDES-BENZ Razred C
- Komplet kolesnega lezaja AUDI A3
- Komplet kolesnega lezaja FORD FOCUS
- Komplet kolesnega lezaja VW TRANSPORTER
- VW POLO
- Komplet kolesnega lezaja VW TOURAN
- Komplet kolesnega lezaja RENAULT SCÉNIC
- Komplet kolesnega lezaja MERCEDES-BENZ Razred E
- OPEL INSIGNIA
Pokvarjen Komplet kolesnega lezaja? » Odkrij okvaro • Popravilo • Priročnik za menjavo
Visoka učinkovitost na kritični točki: kolesni ležaj
Kolesni ležaj je končna povezava med kolesom in pogonom. Zagotavlja, da kolo deluje s čim manj upora. Na pokvarjeni kolesni ležaj kaže šum pri delovanju. Njegova zamenjava ni enostavna, vendar je mogoče storiti s pravimi orodji doma. Vendar pa je za popravilo te komponente potrebna precejšnja moč.
Konstrukcija kolesnega ležaja
Kolesni ležaj ima za nalogo kolo manjšati kotalni upor. Vsak kotalni upor povzroči trenje in toploto. To povzroči večjo obrabo in visoko porabo goriva. Zato so kolesni ležaji zasnovani na vozilih v večini primerov kot kroglični ležaji. Kroglice so precej velike in so oblikovane z dvema vrstama. Kolesni ležaj ima trajno mazanje. Na nepogonskih kolesih mazivo drži na mestu pokrov za mazivo. Pri pogonskih kolesih, večinoma na sprednjih kolesih, se mast za kolesni ležaj drži z gumijastim nosilcem.
Položaj kolesnega ležaja
Kolesni ležaj se lahko nahaja na različnih mestih. Na spredji osi pogonskega kolesa ležita za manšeto v kolesu. Na zadnji osi pogon kolesa pogosto sedi v bobnu. V vsakem primeru je treba celoten pesto kolesa odstraniti, da pridete do kolesa.
Zamenjava kolesnega ležaja
Krmilni členek se drži na osi z velikim in tesno privitim vijakom. Za rešitev tega problema potrebujete pnevmatski izvijač ali velik ključ z dolgo ročico. Če se vijak in kateri koli obstoječi zaskočni obroč popusti, lahko nosilec kolesa odstranite. To je enostaven del. Največji izziv je, da potisnete kolesni ležaj iz pesto kolesa in nato potisniti vanj novi ležaj. Za to je potrebno posebno orodje: hidromehanska stiskalnica.
Ni zamenjave brez pritiska
Zelo slaba ideja je, da kolesni ležaj iz pesto kolesa izbijete s kladivom in dleto. Običajno se tako lahko naredi veliko škode. Najkasneje, ko pritisnete v nov nosilec, brez stiskanja ni več mogoče. Stiskanje v in iz ležajev se lahko izvede tudi za malo denarja na profesionalnem servisu. Vendar servis ne bo zagotovil uspeha in zagotovo ne skladišča, če deli niso bili od tam kupljeni. Pri stiskanju novega ležaja bodite pozorni na vsako smer namestitve. Pomembno je tudi, da pri sestavljanju koles upoštevamo pravilen navor. Pri tem lahko preveč navora naredi enako škodo kot premalo.
Kaj povzroči okvaro kolesnega ležaja?
Kolesni ležaj je močno obremenjen del. Ob spreminjajočih se pogojih obremenitve se milijonekrat obrne in varno prenese težek tovor. Zato je kolesni ležaj obrabni del. Divji način vožnje povzroči, da se obrabi prej kot pri sproščenem načinu vožnje. Poleg naravnega staranja je okvarjena manšeta osi pogost vzrok obrabe kolesnega ležaja. Če ni maščenja, kolesni ležaj ni več zadosti maščen. Poleg tega lahko vanj prodreta slana voda ali umazanija. To lahko povzroči, da se kolesni ležaj še prej stara.
Šteje le kakovost
Zamenjava kolesnega ležaja je težka in naporna naloga. Poleg tega so potrebna posebna orodja. Zlasti visokokakovostni nadomestni del priznanih blagovnih znamk so zmožnitrajno absorbirati visoke sile. Pri kolesnem ležaju ne smete nikoli varčevati. Tudi če del blagovne znamke stane nekaj več, je daljši interval zamenjave zadosten vzrok, da ne uporabljate cenenih izdelkov.