Stabilizator, podvozje za tvoj avto
Stabilizator, podvozje za Top izdelavo avtomobila
- Stabilizator, podvozje VW GOLF
- Stabilizator, podvozje BMW Serija 3
- Stabilizator, podvozje VW PASSAT
- AUDI A4
- Stabilizator, podvozje BMW Serija 5
- Stabilizator, podvozje RENAULT CLIO
- Stabilizator, podvozje RENAULT MEGANE
- SKODA OCTAVIA
- Stabilizator, podvozje AUDI A6
- Stabilizator, podvozje OPEL ASTRA
- Stabilizator, podvozje CITROЁN C4
- MERCEDES-BENZ Razred C
- Stabilizator, podvozje AUDI A3
- Stabilizator, podvozje FORD FOCUS
- Stabilizator, podvozje VW TRANSPORTER
- VW POLO
- Stabilizator, podvozje VW TOURAN
- Stabilizator, podvozje RENAULT SCÉNIC
- Stabilizator, podvozje MERCEDES-BENZ Razred E
- OPEL INSIGNIA
Pokvarjen Stabilizator, podvozje? » Odkrij okvaro • Popravilo • Priročnik za menjavo
Varno v ovinek s stabilizatorjem
Stabilizator je elastičen element sistema vzmetenja. Njegova naloga je preprečiti stransko nagibanje avta, izboljšati dinamiko in obdržati avto na cesti.
Vloga stabilizatorja
Pri avtu, ki vozi v ovinek, je notranje kolo nagnjeno navzven in zunanje kolo stisnjeno zaradi centrifugalne sile. Ponavljajoče se spremembe obremenitve povzročijo, da se avto preveč vrti in lahko pride do odstopanja. Zato so na avtih nameščeni stabilizatorji. Ustvarjajo nasprotno silo in blažijo gibanje koles. Stabilizator deluje sorazmerno, zato je blaženje teh gibov vedno optimalno.
Konstrukcija in položaj stabilizatorja
Stabilizator je dolga, zaokrožena trda jeklena palica, ki se prilega levi in desni strani osi. Povezava z vzmetenjem koles se opravi s pomočjo povezav stabilizatorjev. Prenos moči se izvaja s pomočjo torzije.
Palica se nahaja pod šasijo avta. Pogosto je pod hladilnikom. Stabilizator je enostavno dostopen del.
Poškodbe stabilizatorja
Na dinamiko avta bo močno vpliva poškodovan stabilizator. Avto bo začelo zanašati in bo s težavo ostal na cesti. Zrahljani konci poškodovanega stabilizatorja bodo udarjali na podvozje in ustvarili tipičen zvok trkanja. Vendar je ta okvara relativno redka. Zaradi krhkosti materiala stabilizator lahko rjavi ali se zlomi. Vendar se tak primer zgodi samo v zelo starih avtomobilih ali če dolgo niste preverjali svojega avtomobila. Bolj dovzetni za okvare so nosilci stabilizatorja.
Zamenjava stabilizatorja
Zamenjava stabilizatorja ni zahtevna. Praviloma je potrebno avto dvigniti in razstaviti vzmetenje koles. To zahteva uporabo posebnih orodij, vzmetnega kompresorja. Poskus odstranitve vzmeti brez uporabe ustreznih orodij je lahko smrtno nevaren! Stabilizator je pritrjen na karoserijo z gumijastimi pušami in njegova odstranitev ni zahtevna.
Če stabilizator ni poškodovan, se njegova polna funkcionalnost doseže z zamenjavo gumijastih blažilnih elementov. Če so ti trakovi obrabljeni, se bodo obrabile tudi puše na povezavah. Ljudje, ki radi varčujejo, raje samo zamenjajo blažilne dele. Vendar pa je vedno priporočljivo zamenjati vse dele stabilizatorja. Ker so ti deli zelo poceni, polovično popravilo preprosto ni smiselno.
Drugi deli, ki jih je potrebno zamenjati
Sistem vzmetenja se vedno enakomerno obrabi. Če so povezave in stabilizatorji obrabljeni, bo kmalu potrebno zamenjati naslednje dele:
- kroglični zglob
- smerne droge
- manšete homokinetičnih zglobov
- amortizer
- ležaj vzmetne noge
Pri menjavi stabilizatorja je potrebno razstaviti več delov in zagotoviti dostop do več delov sistema. Vedno je smiselna rešitev zamenjava vseh obrabljenih delov, vključno s pomladanskim čiščenjem. To velja tudi za A-roke. Ta komponenta je precej stabilna. Vendar pa bo za vzdrževanje stabilizatorja in povezav potrebna zamenjava gumijastih puš.
Stroški stabilizatorja
Stabilizator je velik in pomemben del. Sposoben mora biti absorbirati močne sile ter biti varen in vzdržljiv. Zato kupite ta artikel samo od zanesljivih proizvajalcev blagovnih znamk, vendar se to pozna tudi po višji ceni: v tem primeru lahko računate tudi na 200-350 EUR. Vendar pa boste dobili celoten komplet gumijastih delov. Gre za pomemben del, zato ni prostora za kompromise. Namestitev je preprosta in izvedete jo lahko z domačim orodjem.















































