Oljni filter za tvoj avto
Oljni filter za Top izdelavo avtomobila
- Oljni filter VW GOLF
- Oljni filter BMW Serija 3
- Oljni filter VW PASSAT
- AUDI A4
- Oljni filter BMW Serija 5
- Oljni filter RENAULT MEGANE
- Oljni filter RENAULT CLIO
- OPEL ASTRA
- Oljni filter AUDI A6
- Oljni filter SKODA OCTAVIA
- Oljni filter CITROЁN C4
- MERCEDES-BENZ Razred C
- Oljni filter AUDI A3
- Oljni filter FORD FOCUS
- Oljni filter VW POLO
- RENAULT SCÉNIC
- Oljni filter VW TOURAN
- Oljni filter VW TRANSPORTER
- Oljni filter HONDA CIVIC
- MERCEDES-BENZ Razred E
Pokvarjen Oljni filter? » Odkrij okvaro • Popravilo • Priročnik za menjavo
Dobro mazanje za zdrav motor
Mazanje vozila je osrednji del delovanja avta. Brez zanesljive oskrbe z mazalnim oljem se lahko motor uniči po nekaj metrih. Pri štiritaktnih motorjih olje teče po zaprtem sistemu. Kljub temu ga je potreba redno menjavati. Hkrati se oljni filter vedno zamenja.
Pot olja
Olje se doda v pokrovu ventila. Tako se maže odmične gredi, ventile in priključene zobnike. Če ima avtomobil časovno verigo, ji je potrebno dobaviti mazalno olje. Teče navpično skozi motor in se zbira v prestrezni posodi za olje. To se nahaja pod motorjem. Od tam se prenaša prek mehanske črpalke skozi cevni sistem do motorja. Na ta način prečka oljni filter.
Oljni filter ima nalogo odstranjevanja sledov obrabe in drugih delcev umazanije iz toka olja. Večino časa je uspešen. Vendar pa so zlasti majhni mikrodelci, ki jih večinoma povzročajo ostanki iz zgorevanja, ostanejo v toku olja. To ne vpliva na mazanje. Vendar ti ostanki postopoma obarvajo čisto, rjavo olje, v izrazito črno.
Spremljajte intervale
Proizvajalci predpisujejo časovne intervale, v katerih je potrebno izvesti menjavo olja. Vmesno menjavanje olja načeloma ni potrebno. Predvidenih terminov za menjavo sicer ne smete prezreti. Olje se v brezhibnem motorju načeloma ne izgublja, toda postopoma izgubi učinek. Olje postane tanjše in njegovi dodatki se razgradijo. Tako se lahko v ekstremnih pogojih hitro zgodi, da oljni film izgine in povzroči poškodbe motorja. Zataknjen bat je zelo drago popravilo motorja. Pri starejših vozilih je to običajno izguba celotne vrednosti avta.
Standardni postopek pri nakupu rabljenih avtov
Pri nakupu rabljenega avtomobila, pri katerem zadnje menjave olje ni mogoče ugotoviti, je smiselno takoj zamenjati olje. Na srečo je to eden izmed najpreprostejših vzdrževalnih opravil, ki jih lahko opravite z malo orodja. Potrebujete:
- rampa ali stabilna dvigalka (običajna dvigalka NE ZADOSTUJE, prosimo, ne poskusite s kamni ali kosi lesa!)
- sveže olje
- komplet obročnih ključev
- posodo za kapljanje
- ključ za oljni filter
- nov oljni filter
- novi tesnilni čep
- velik karton
- za varnost, majhno vrečo mačje stelje.
Peljite avto, da ga segrejete. Zaradi tega je olje tanjše in ga je lažje odstraniti iz motorja. Potem avto dvignite. Karton je postavljen pod sprednji konec. Pladenj za kapljanje se postavi pod čep za puščanje olja. Za odstranitev čepa za puščanje uporabite ključ. Pozor - toplo olje takoj začne iztekati! Ko je olje popolnoma odstranjeno, se pladenj za kaplanje odloži. Sedaj odstranite star olji filter s pomočjo ključa za oljni filter. Novi oljni filter je mazan in opremljen s svežim oljem vzdolž tesnila.
Odtočni čep očistite in namestite novo tesnilo in čep ponovno privijte. Nazadnje napolnite skozi pokrov ventila novo olje v predpisani količini. Previdnost - preveč olja je enako škodljivo kot premalo! Upoštevajte navodila proizvajalca! Staro olje je v posodo skupaj s starim oljnim filtrom potrebno odnesti na reciklirno mesto.
Bodite pozorni na kakovost
Tako olje kot olji filter imata enake standarde kot ostali obrabni deli v avtu: samo kakovost lahko podaljša življenjsko dobo vozila. Zato se tukaj ne bi smeli varčevati, tudi če gre za starejše vozilo. Ustrezna uporaba visokokakovostnega olja lahko brez težav ustvari razliko 100.000 kilometrov.