0

0.00

#

Avtodeli Zavore za vse znamke avtomobilov

Izberite svoje vozilo

Katalog avtodelov za Zavore premium kakovosti

Avtodeli Zavore znanih proizvajalcev

  • ATE

Zavore - Kaj morate vedeti o mehanizmu, obrabi in popravilu

Zavorni sistem avtomobila je ena izmed najbolj pomembnih komponent za obvladljivost in varnost. Zavora upočasnjuje avtomobil na tak način, da ne zdrsne in zelo hitro izgubi hitrost v nevarnih situacijah.

Enostavni učinki, kompleksna tehnologija

Zavorni sistem, s sodobnimi komponentami, kot sta ESP in ABS, je kompleksna tehnologija, ki ima mehanske, hidravlične in elektronske komponente.
Dejansko zavorno delovanje poteka na zavornih diskih (včasih celo bobnih). Ti se nahajajo neposredno na kolesih. Nekatere vrste, kot so starejše limuzine Jaguar, imajo zavorne diske na pogonskih gredeh. Na rotirajočih zavornih diskih se zavorne ploščice stisnejo skupaj, s hidravličnim tlakom. Enako se pojavlja se tudi v zavornem bobnu, kjer so zavorne čeljusti gibljivi elementi. Hidravlični tlak se dovaja prek cevi, ki jih z zavorno tekočino oskrbuje glavni zavorni valj. Tekočina se uporablja za doseganje najbolj neposrednega zaviranja. Za razliko od zraka, se tekočina ne stisne. Tlak se prenaša neposredno od glavnega zavornega valja do zavornih ploščic in zavornih čeljusti. Glavni zavorni valj se nahaja na ojačevalcu zavor, ki je priključen na zavorno stopalko.

Kaj zavira pri zavori?

Zavorni sistem je zelo obremenjena komponenta, pri čemer se bo vsaka komponenta prej ali slej obrabila. Vendar pa je v prvi vrsti potrebno zavorne ploščice in zavorne diske zamenjati v rednih časovnih presledkih. To je običajno precej preprosto, vendar pa mora biti izvedeno tako, kot določa proizvajalec. Obrabljene zavore se kažejo v dolgi zavorni razdalji, ali kot glasen hrup brušenja pri zaviranju. Veliko vozil ima danes opozorilni sistem, ki registrira obrabljene zavorne ploščice. Če so zavorne ploščice zamenjane, morajo biti zavorni diski vedno skrbno preverjeni. Če obstajajo praske, vdolbine ali deformacije, je priporočljiva tudi njihova zamenjava. Debelino je treba preveriti tudi, če je površina popolnoma ravna. Minimalno debelino zavornih diskov je mogoče prebrati v navodilih proizvajalca vozila. Običajno je treba zavorne diske zamenjati najkasneje takrat, ko so bile zavorne ploščice dvakrat zamenjane. Enako velja tudi za bobnaste zavore.
Pri menjavi zavore je potrebno zamenjati tudi zavorno cev in zavorno tekočino. Zavorne cevi ponavadi rjavijo. Če so samo površinsko zarjavele, jih je treba takoj zbrusiti in prevleči z lakom. Če se so zaznane globoke zarjavele površine ali celo, če zavorna tekočina pušča, je potrebno kabel takoj zamenjati. Nadaljnja vožnja avtomobila je v tem primeru zelo nevarna.
Zavorna tekočina se prav tako obrabi. Gre za je posebno olje, ki ima v odličnem stanju zelo dobro in dosledno učinkovitost pri različnih temperaturah. Vendar je zavorna tekočina zelo higroskopična, kar pomeni, da privlači vodo. To se kaže kot zelenkasta obarvanost. Da bi se prepričali, je potrebno vsebnost vode v zavorni tekočini testirati ob vsaki menjavi zavore. To se opravi z vlagomerom, ki ga je mogoče izposoditi v katerikoli delavnici ali pa kupiti za malo denarja. Če je vsebnost vode v zavorni tekočini previsoka, se lahko pod visokimi obremenitvami zavora nenadoma pokvari (na primer pri dolgi vožnji navzdol ali zaustavljanju v sili). To se zgodi, ker lahko začne voda v zavorni tekočini vreti, kar povzroča plinske mehurčke na cevi. Potem imate, namesto nestisljive tekočine v zavornem sistemu stisljiv plin, ki lahko bliskovito pripelje do zmanjšanja zavornega tlaka.
Glavni zavorni valj se lahko tudi obrabi. To je mogoče zaznati kot nenadno podaljšanje potovanja pedala ali "učinek črpalke" med zaviranjem. Glavni zavorni valj je enostavno zamenjati, vendar je potrebno po tem zavorni sistem prezračiti.

Je popravilo zavore drago?

Zavorni diski in ploščice so, poleg pnevmatik, najbolj obremenjene komponente v avtomobilu. Rezervni deli, ki se prodajajo na Avtodelionline.si, vedno zagotavljajo najvišjo, preverjeno kakovost. Tehnično so ti sestavni deli zelo preprosti, tako da jih proizvajajo številni proizvajalci. Obrabljeno zavoro je torej mogoče popraviti hitro in poceni. Ker so zavore zelo pomembne komponente, ki jih lahko brezplačno testirate v številnih delavnicah. Sodoben tester zavore daje natančne podatke o stanju zavornega sistema.

NAJ produkti v kategoriji: